دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

ثبت اختراع

ايده پردازي ،امتيازات ايده،ثبت ايده،تجاري سازي ايده،ويزاي استارت آپ،سرمايه گذاري

ثبت اختراع

توجه : كليه اطلاعات ارسالي از طرف شما بصورت محرمانه محافظت خواهد شد و به هيچ عنوان بدون اجازه صاحب ايده در اختيار غير قرار نخواهد گرفت

خدمات ثبت اختراع : بعد از اينكه از يك ايده مطمئن شديم مساله مهم پيدا كردن موارد مشابه در بانك هاي اطلاعاتي دنيا ست براي حل اين مشكل تازگي ,كاربردي بودن و غير بديهي ايده بسيار مهم است بايد ادعانامه, توصيف نقشه ها يا فرمولاسيون آن طبق استاندارد نوشته شده و بسته به بازار هدف محصول كه چه كشوري مي باشد در همان كشورها ثبت اختراع گردد.

از تاريخي كه اقدام به ثبت اظهارنامه مي شود حق مالكيت فكري  با فرديست  كه زودتر اظهارنامه ثبت كرده مي باشد.

بعد از ثبت مي تواند مقاله ارائه و يا در نمايشگاه ها حضور پيدا كند و يا به فرد سرمايه گذار طرح خود رامعرفي كنيد.

توجه داشته باشيد كه ثبت اختراع ملي و منطقه ايي هست و نسبت به بازار هدفت بايد در همان كشور را ثبت شود و يا اينكه طبق معاهده  از كشور هاي عضو معاهده انتخاب و با يك بار ثبت در ان كشورها هم ثبت نمود .

ثبت اختراع بين المللي بر اساس معاهده pct

ثبت pct يك معاهده بين المللي مي باشد كه مورد تفاهم 167 كشور دنيا است. بر اين اساس، براي برخي از كشورهايي كه سرانه توليد داخلي آنها از يك مقدار مشخص كمتر است، زير نظر سازمان مالكيت فكري بين المللي wipo، نود درصد تخفيف هزينه ثبت در نظر گرفته مي شود. با تشكيل پرونده اختراع و ثبت آن، مخترع مي تواند تا 18 ماه حق مالكيت را داشته باشد. در صورت تقاضاي ادامه حمايت سازمان از حق مالكيت، با پرداخت هزينه ساليانه تمديد حمايت مالكيت معنوي، سازمان wipo تا 20 سال از حق مالكيت معنوي اختراع جهاني شما حمايت حقوقي خواهد كرد.  

فوايد استفاده از PCT

از مهم‌ترين مزاياي ثبت اختراع از مسير «PCT»، مي‌توان به موارد زير اشاره نمود: ۱. پيمان همكاري ثبت اختراع «PCT»، به متقاضيان در تسهيل روند حفاظت از اختراعات و دستاوردهاي فني خود در سطح بين‌المللي كمك مي‌نمايد؛ ۲. به ادارات ثبت اختراع ملي، براي تصميم‌گيري پيرامون گرنت شدن پتنت كمك مي‌نمايد؛ ۳. دسترسي عمومي به اطلاعات فني مرتبط با اختراعات پتنت شده را تسهيل مي‌نمايد؛ ۴. با ثبت درخواست ذيل اين معاهده، متقاضيان مي‌توانند به‌طور هم‌زمان، از خدمات ارائه شده در طيف وسيعي از كشورها استفاده نمايند.

استفاده از «PCT»، براي هر فرد يا شركتي كه به دنبال حفاظت از اختراعات خود در مجموعه‌اي از كشورها است، مي‌تواند صرفه‌جويي در زمان و انرژي را به همراه داشته باشد.

اين صرفه‌جويي، در درجه نخست ناشي از اين واقعيت است كه تحت «PCT»، متقاضي تنها يك درخواست بين‌المللي را در يك مكان، به يك زبان مشترك و با يك مجموعه هزينه اوليه، به ثبت مي‌رساند كه در غير اين صورت، مي‌بايست به‌طور جداگانه در هر يك از كشورها يا منطقه مدنظر خود، آن را انجام دهد.

علاوه بر اين، گزارش جستجوي بين‌المللي كه بر اساس استانداردهاي بسيار دقيق و توسط يكي از دفاتر پتنت داراي مهارت و تخصص قابل توجه در بررسي و ارزيابي پرونده‌هاي ثبت اختراع انجام مي‌گيرد، مي‌تواند يك كمك مشاوره‌اي بسيار مطلوب براي متقاضيان محسوب شود.

گزارش‌هاي جستجوي بين‌المللي مكمل نيز در صورت لزوم قابل انجام است كه اين مجموعه از گزارشات، يك مرور جامع از دانش پيشين به حساب مي‌آيد و شانس متقاضي را براي دستيابي به حقوق پتنت افزايش مي‌دهد.

از ديدگاه متقاضي، يك گزارش جستجوي بين‌المللي مطلوب، مي‌تواند موضع وي نسبت به دفاتر ملي يا منطقه‌اي ثبت اختراع را تقويت نموده و در نتيجه، استدلال‌هاي وي متقاعدكننده‌تر باشد.

از سوي ديگر، گزارش بين‌المللي جستجو كه حاوي بخش‌هايي نامطلوب باشد، امكان اصلاح ادعاها و در برخي موارد، تغيير نظر متقاضي براي ادامه روند ثبت در كشورهاي مختلف را فراهم مي‌نمايد.

در اين صورت، صرفه‌جويي هزينه‌اي ناشي از درخواست ثبت در كشورهاي مختلف، از مزاياي به‌كارگيري سيستم «PCT» خواهد بود.

يك نكته كليدي پيرامون هزينه‌هاي ثبت درخواست، استفاده از يك واحد پولي و امكان پرداخت آن در يك مكان واحد است كه با استفاده از «PCT» امكان‌پذير مي‌شود.

اين مزيت، مي‌تواند هزينه‌ها و عوارض احتمالي ناشي از پرداخت در دفاتر مللي متعدد كه هر يك از يك واحد ارزي استفاده مي‌نمايند را تا حد بسياري رفع نمايد.

يك ويژگي بسيار مهم «PCT»، حق تقدم زماني ناشي از ثبت بين‌المللي درخواست است كه به متقاضي اجازه مي‌دهد تا در اين بازه زماني، نسبت به ارسال درخواست ارزيابي و گرنت پتنت در دفاتر ملي، تصميم‌گيري نموده و اقدام نمايد.

 

معاده pct متعلق به  كشور سوييس مي باشد و  براي ما ايراني ها ۹۰ درصد تخفيف هزينه هاي ثبتي در نظر گرفته است

https://sadeghmazidi.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.